poniedziałek, lipca 09, 2018

Na okrągło i bez kantów

Ten komplet długo nie mógł się doczekać ukończenia. Robiłam go na raty, wiele rat. Gdyby nie wyzwanie Szuflady to pewnie jeszcze chwilę by tak poleżał.


Uznałam jednak, że temat Wyzwania do niczego tak nie pasuje, jak do chainmaille, więc się zmobilizowałam. Oto moja wersja "na okrągło i bez żadnych kantów".


Wszystko zaczęło się od chwostów.


Te przeraźliwie niebieskie chwosty nabyłam przeszło rok temu. Dopiero przy robieniu zdjęć zorientowałam się, że mają ten sam kolor, co niedawno pokazywane przeze mnie na fanpage'u kolczyki. Zbieżność niezamierzona, ale o przypadku nie może być mowy, ja po prostu kocham ten kolor 😍.


Chwościska są bardzo grube. Oprawiłam je w czapeczkę ze splotu Dragonscale, która trochę przypomina szyszkę, którą robiłam kiedyś na choinkę. Od góry zablokowałam ją niebieskim jadeitem.


Na kolczyki to wystarczyło, ale naszyjnik miał być wzbogacony o coś jeszcze. W pierwszej wersji chciałam wykorzystać duży szklany kaboszon, który jednak w międzyczasie wylądował w wiosennym naszyjniku na kalendarzowy konkurs R-S. Tam lepiej pasował, ale nadal pozostało pytanie co tutaj? Najpierw dołączyłam dużą kulkę niebieskiego marmuru, ale to było mało. Potrzebowałam jeszcze czegoś okrągłego na górę.


Przetestowałam sporo różnych pomysłów i ciągle to nie było to. Aż w końcu zrobiłam oponkę splotem Captive Inverted Round i to wreszcie był strzał w dziesiątkę!


Wszystkie elementy chainmaille wyplecione  są ze stopu bright alumnium, dzięki czemu całość nie jest ciężka. Mimo, że kolczyki są dość sporych rozmiarów - ich długość to 9 cm + bigiel (10,5 cm z biglem), to waga każdego kolczyka wynosi niecałe 6 g.


Naszyjnik powiesiłam na długim na 74 cm łańcuszku metalowym typu żmijka. Tak długim, że chainmaillowa oponka wypada gdzieś w okolicach biustu. W związku z tym wszystkie moje ekspozytory znowu okazały się za krótkie.


Sam wisior ma 16 cm długości razem z krawatką i waży ok. 15 g, a razem z łańcuszkiem 26 g.


Jako się rzekło komplet zgłaszam do wyzwania Szuflady "Od cyrkla". Strasznie dawno mnie tam nie było, czas o sobie przypomnieć 😜.



A jak już jestem przy "bywaniu", to wreszcie się zmobilizowałam i ruszyłam na podbój Instagrama 😜. Dopiero zaczynam ogarniać co i jak, ale udało mi się już wrzucić fotkę i filmik z procesu prasowania chwostów, więc pierwszy krok został uczyniony. Tak więc serdecznie Was zapraszam na mój profil.
Postanowiłam też odkurzyć mojego drugiego bloga, firmowego. Zafundowałam mu poważny lifting i przygotowuję nowe wpisy. Zdecydowałam się całkowicie zmienić formułę, bo ta poprzednia kompletnie się nie sprawdziła. Oprócz prezentacji niektórych moich prac przeznaczonych na sprzedaż zamierzam publikować tam więcej informacji poradnikowych. Na początek będzie post, a właściwie pościsko na temat pielęgnacji biżuterii z chwostami. Powinien ukazać się już niebawem.

14 komentarzy:

  1. Komplet jest przepiękny i masz rację, że technika chainmaille jest idealna do tematu wyzwania. Podziwiam te Twoje ogniwka, a miłość do błękitów z całego serca podzielam. Ostatnio któs napisał o "niebieskoholizmie" i to jest to. Powodzenia w Wyzwaniu :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Justynko :) Zdecydowanie jestem "niebieskoholikiem" i nie zamierzam z tym walczyć ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny komplet, ale naszyjnik - jak moje marzenie - jest przepiękny! pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny kolor, piękna forma, elementy fajnie dopasowane - jednym słowem powodzenia w wyzwaniu :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dziwię się, że jesteś zakochana w tym kolorze, bo jest absolutnie cudowny! Wyszedł idealny, ogniwkowy komplet i bardzo trzymam kciuki za Wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny komplwt, życzę powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jako fanka niebieskości jestem zachwycona. Witam w Wyzwaniu Szuflady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jak widzę jest nas sporo - niebieskoholików ;)

      Usuń
  8. Cudo, cudo, cudo! Cieszę się, że nasze wyzwanie Cię zmobilizowało, bo powstała wyjątkowej urody praca! Dziękuję za udział w wyzwaniu Szuflady i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Thank for providing good information for site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Z kociołka czarownicy , Blogger