Moi obserwatorzy

czwartek, 30 stycznia 2014

Sapphire

No, tak... Miałam nadrabiać zaległości, a zamiast  tego zaprezentowałam wczoraj "najnowszą nowość". Ale już się poprawiam.
Komplet, który pokażę dziś powstawał w zasadzie przez prawie cały zeszły rok, tak po kawałeczku. Od początku do końca nie miałam pełnej wizji co do niego, po prostu, kiedy mnie "coś" napadało, robiłam kolejne elementy. Dopiero w grudniu połączyłam je w całość. W samą porę, bo jak znalazł przydało się na Sylwestra.
Zaczęło się od rivoli. Lubię ten kolor, więc zakupiłam, bo może coś z tego zrobię. Po jakimś czasie wyciągnęłam je, obejrzałam i wybrałam pozostałą kolorystykę. Po uzupełnieniu koralikowych zapasów postanowiłam wypróbować wzór na Gwiazdkę Rivoli zaczerpnięty ze strony sklepu Bead Beauty.

Wyszło fajnie, więc zmodyfikowałam go trochę i oplotłam jeszcze 2 mniejsze kryształy. Tak postały kolczyki:

Duża gwiazdka miała stać się sercem naszyjnika. Ale nie tak szybko... Postanowiłam jeszcze spróbować oplatania kształtów innych niż kulki. I tak ubrałam w 15-stki walec i oliwkę, no i kulkę też (wszystkiego po 2 sztuki).

Robiło się bogato, ale brnęłam dalej. Wizja naszyjnika zaczynała mi powoli majaczyć w głowie. Potrzeba było jeszcze pomysłu na bransoletkę. I wtedy natknęłam się na instrukcję wykonania bransoletki "Gothic Butterfly", która wydawała mi się zawsze jakimś kosmicznym projektem. Na pierwszy rzut oka - czarna magia, ale z każdym następnym (rzutem) robiło się jaśniej. Mojej wersji do ideału brakuje sporo, ale i tak jestem z niej dumna. Oto ona:


Z rozpędu oplotłam  jeszcze jedno rivoli i zrobiłam pierścionek:

Pozostało połączyć elementy naszyjnika. Wyciągnęłam więc wszystko, co miałam w zadanej kolorystyce, czyli gwiazdkę, oplecione koraliki, jakieś biconki i koraliki round beads, których użyłam w bransoletce. ponawlekałam wszystko na szpilki i połączyłam w taką całość:

Rozpędziłam się przy tym tak, że wystarczyło jeszcze na delikatną bransoletkę dla mojej najmłodszej...

No, to jeszcze cały komplecik razem:


Wykorzystałam rivoli 14 i 12mm w kolorze Sapphire F , koraliki TOHO  w kolorach: Opaque Navy Blue (15/0), PFG Aluminium (15/0 i 11/0), Silver-Lined Sapphire (15/0 i Treasure) i Silver-Lined Frosted Rainbow Sapphire (8/0) oraz Round Beads 3mm Sapphire, biconki 3mm Light Sapphire i 4mm bodajże Light Sapphire AB.
Wzór na Gwiazdkę pochodzi stąd, a na bransoletkę z magazynu Beadwork.

6 komentarzy:

  1. Witaj! Piękne tworzysz prace.Komplecik wspaniały:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo! Staram się jak umiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie!!! Ależ komplet! A ta bransoletka to moje marzenie!!!
    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      A bransoletka nie jest wcale taka trudna na jaką wygląda, choć zabawy trochę z nią było ;-)
      Również pozdrawiam:)

      Usuń